Savoir partir, c’est aussi savoir revenir; vers une mobilité étudiante de qualité
Réalisation d’une série de trois capsules vidéo en utilisant la technique du motion design, autour des trois thèmes porteurs suivants : 1- le choc du retour, qui pose un véritable risque de santé psychologique; 2- les compétences interculturelles, acquises parfois sans en avoir été pleinement conscient, et ; 3- l’employabilité et les compétences en réseautage […]
Mon itinéraire international : un parcours à ton image
Un portail web dédié aux projets de mobilité internationale dans lequel la navigation est orientée par programmes d’études et catégorisée par types de projets. L’information est structurée de façon à bien comparer les offres. Elle comporte des témoignages d’étudiants et des conseils pratiques. L’objectif répond à un besoin identifié par les étudiants et le personnel […]
Mobilité pour tous
Ce projet a permis de développer le cours Leadership international et travail d’équipe. Ce cours offre aux étudiants la possibilité d’acquérir les connaissances et les compétences nécessaires pour vivre et travailler dans une société interconnectée. Un citoyen du monde est conscient d’une communauté plus vaste et cherche à respecter la diversité humaine. Il est indigné […]
La réalité virtuelle en mobilité étudiante…du recrutement au développement des compétences interculturelles
Nous avons conçu une expérience de réalité virtuelle de 6 minutes qui donne un aperçu de ce que peut représenter la mobilité internationale (MI). Pour se faire, nous avons exploré certains facteurs psychosociaux qui freinent la participation des élèves à la MI, tels que la crainte de l’inconnu ou la perception que la MI est […]
Faculty-Led Classroom Abroad@Home
The Faculty-Led Classroom Abroad@Home–Storytelling (FLCA@Home-Storytelling), led by Danielle Harder, Professor in the Journalism-Mass Media program at Durham College (DC), seeks to continue the work with the Indigenous communities in Guatemala with a specific focus on the United Nations’ Sustainable Development Goals (SDGs). DC students from various programs in the School of Media, Art and Design […]
Indigenization and decolonization through internationalization
This project began to explore the intersection between indigenization and internationalization. Information was gathered on the interests of and challenges faced by Indigenous students in participating in learning abroad opportunities. Based on this, the College engaged Indigenous Elders and Education Advisors to develop pre-departure activities to meet the needs of Indigenous students and ensure that […]
Creating opportunities for inter-professional education abroad
This project addressed dual barriers to physical mobility by students served by colleges mandated to serve rural and remote areas: (a) that rural and remote populations typically have income levels below those of post-secondary students in metropolitan areas; and, (b) that these students do not have opportunities to be exposed to globalized activity that is […]
Virtual Internship: Bridge between Concordia students and Experiential Learning in Uganda
With mobility experiences being cancelled due to COVID, the objective of this project is to replace in-person internships in international development in Uganda for Concordia students through virtual/online channels. The project developed new online programming, capitalizing on Africa’s new digital capacities/infrastructures, and bolstering participation by reducing barriers to traditional physical mobility.
Increasing Access, Equity and Diversity in Virtual International Work-Integrated Learning Placement Opportunities
With Absolute Internship, George Brown College (GBC), successfully piloted an online placement project with host companies in France, Spain, Portugal, Singapore, Switzerland, and the United Kingdom from January 1, 2021 until March 31, 2021. This pilot gave priority to 11 students traditionally underrepresented in education abroad programs (low-income, students with disabilities, Black, Indigenous or People […]
Fanshawe College Org. Assessment for Risk Management of International Learning Activities
In this project Fanshawe College conducted a rigorous assessment of the current risk management and safety practice related to international learning and mobility opportunities offered to students, faculty, and staff. Fanshawe partnered with Aléas, a Canadian international mobility risk management consultant firm, to conduct this assessment. The assessment established a clear outline of the practices […]